Vyhledávání


Kontakt

Jarmila Majdová

E-mail: jarmilka.m@post.cz

Můj Cash, život a coursing

25.04.2011 21:07


foto: Royal Stuart

   Cashík a já jsme sehraná dvojice už dlouhý čas. Když ke mně přišel coby malé bázlivé štěně, které nechtělo ven, před lidmi se schovávalo a mělo problémy se zdravím, myslela jsem, že mé plány na budoucí sportovní vyžití budu muset přehodnotit. Avšak nevzdala jsem se svého snu mít borderku. Ta moje nebyla vůbec taková, jakou jsem si ji představovala. Byl to uzlíček nervů, který se bál všeho a všech, bylo mu často špatně a nechápal, co se to kolem něj děje a co po něm vlastně chceme. Začalo nám těžké období, ve kterém byla budoucnost zamlžená.

  

Běh s Flashem a následný mnou zaviněný boj o střapec
foto: Royal Stuart

   Zítra bude mít Cashík dva roky a pět měsíců. Už je velký hafan. Barf vyřešil problémy s bříškem a společně jsme si vybudovali krásný vztah. Někdy to bylo z rohu do rohu. Byli jsme oba vyčerpaní, už jsme nemohli, ale stejně jsme každé ráno vstali a zkoušeli to znova. Vyslechli jsme mnoho rad, zkusili tolikero metod výcviku a socializace. Teď už víme, že naše cesta je a vždy bude pozitivní motivace. Pronikli jsme do tajů psích sportů a začali se je spolu učit. Rozhodli jsme se, že se spolu budeme prát každý další den a zároveň se za to budeme hrozně zbožňovat. Za to, že jsme to společně nevzdali. Cash mi pomáhá každý den a já se mu to snažím oplácet. Je tu pro mne a já pro něj. Vím, že on měl být se mnou, že se měl dostat ke mně, abychom spolu měli ten úžasně nabitý a barevný lidsko-psí život.

   A proč nyní ty srdíčkové výlevy? Prostě a jednoduše, jsem na něj hrdá. Tento víkend všem okolo dokázal, že on na to všechno má.

   V neděli jsme se vydali na coursingový Hanácký pohár od Českého psa v Radslavicích u Přerova. Již v březnu Cashík složil poslední licenční běhy a získali jsme coursingovou licenci. Milá paní Malátková nám ji poslala a my jsme vyrazili své první oficiální závody. Už dlouho dopředu jsme to prožívali, moc jsme se těšili oba, že se zase plně sportovně vyžijem (já tedy pouze částečně, páč bych coursing asi zabalila už v první zatáčce:).

  Jako vždy jsme se sešli s našimi oblíbenými kamarádkami a jejich hafany, moc jim děkujeme za krásný den i prima atmosféru. Rozbili jsme si prima vozový, svačinový a sportovní tábor, ve kterém nebylo o veselé historky a příjemné povídání nouze.

   A jakýpak byl výsledek dne? V naší kategorii FCI I. mělo být 16 pejsků, nakonec nás bylo asi 14, z toho 7 psů byly borderky. V prvním běhu měl náš Cashík 160 bodů, v druhém to vytáhl na 169!!! Výsledkem je stříbrná medaile a krásné druhé místo. Cashi, Ty jsi to prostě zvládl.


Cashík na bedně dělá, že tam není, protože před ním stojí asi dvacet lidí:)

   V pondělí Cashíka čekala odměna. Protože jsme jeli ke kamarádce, jejíž tatínek chová ovečky, dovolil mi, že si s Cashíkem můžu trochu zapást. Pane Šipula, patří Vám náš velký dík.
   A co na to Cashík? Když se probudil, opřel si packy o okno a podíval se ven na ovce jeho výraz mluvil za vše. Směs totálního šílenství a blaženosti. Protože tam byla i jehňátka a ovečky nebyly navyklé na pasení, trénovali jsme na dlouhém provaze (tak jsem to viděla i v nějakých videjích u ovčáků:-). Cashínek krásně stádoval a sháněl je dohromady.
   Zbytek pondělka jsme strávili na vycházce v lese, cestováním domů a teď mi u nohou odpočívá spokojená borderka. Co může být krásnějšího?

 
Jsou tam, dívej, jsou tam a kolik ovečekkk!!!!